مکمل روغن ماهی به کاهش چربی کمک می کند؟ و اگر چنین است ، با مصرف روغن ماهی چقدر می توانید چربی را از بین ببرید؟
مگر اینکه چند سال گذشته در جایی در زیر صخره زندگی کرده باشید ، احتمالاً در مورد فواید سلامتی خوردن ماهی چرب یا مصرف مکمل های روغن ماهی شنیده اید . خوب ، به نظر می رسد که شما ممکن است در کنار مزایای دیگر مانند قلب ، خون (کلسترول / تری گلیسیرید) ، سلامت مغز ، پوست و مفاصل (و بقیه لیست که برای چاپ در اینجا خیلی طولانی است) چربی اضافه کنید. ترکیبات فعال بیولوژیکی که به نظر می رسد ماهی چربی را بسیار مفید کنند ، اسیدهای چرب امگا 3 (n-3) با زنجیره بلند ، EPA و DHA هستند. حداقل در طول 10 سال گذشته حداقل نیمی از مطالعات انسانی و بیش از دو ده مطالعه حیوانات به پایان رسیده است که نشان می دهد این اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ممکن است به شما در از دست دادن چربی بیشتر کمک کند. با این حال ، فایده از بین رفتن چربی به اندازه برخی افراد نمی خواهد که شما باور داشته باشید ... نتایج دو مطالعه جدید در مورد روغن ماهی و کاهش چربی به تازگی در اوایل سال جاری منتشر شد. در مطالعهای که توسط ژورنال بین المللی چاقی منتشر شده است ، محققان ریکیاویک ایسلند تأثیر مصرف ماهی یا روغن ماهی معادل 1.5 گرم ترکیب EPA / DHA ترکیبی بر وزن بدن و ترکیب بدن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی با کالری محدود آزمایش کردند.
افراد مورد مطالعه 324 مرد و زن دارای اضافه وزن بودند كه به مدت 8 هفته یكی از چهار پروتكل تجربی را دنبال كردند:
کپسول روغن آفتابگردان (کنترل)
ماهی لاغر
ماهی چرب (ماهی قزل آلا)
کپسول روغن ماهی
محققان نتایج زیر را گزارش دادند: وی گفت: "در مردان جوان با اضافه وزن ، شامل ماهی های بدون چربی یا چربی یا روغن ماهی به عنوان بخشی از رژیم غذایی ضد فشار خون منجر به کاهش 1 کیلوگرم وزن بعد از 4 هفته نسبت به رژیم غذایی مشابه بدون غذاهای دریایی یا مکمل های غذایی دریایی شده است. افزودن غذاهای دریایی به یک رژیم غذایی با انرژی با انرژی متعادل ممکن است باعث کاهش وزن شود. " لازم به ذکر است که این مطالعه توسط سازمان Seafood Plus پشتیبانی شده است و محدودیت هایی در طراحی وجود دارد که می تواند بر انطباق موضوع تأثیر بگذارد. مطالعه دوم ، که در دانشگاه استرالیا جنوبی انجام شده و در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است ، تأثیر ترکیب مکمل های روغن ماهی با ورزش هوازی منظم را مورد بررسی قرار داد. در یک مطالعه 12 هفته ای ، تحت کنترل با دارونما ، افراد به چهار گروه تقسیم شدند:
روغن آفتابگردان
روغن آفتابگردان به علاوه ورزش
روغن ماهی
روغن ماهی به علاوه ورزش
به گروه های روغن ماهی 6 گرم روغن ماهی DHA بالا در روز داده می شد ، که حاوی کل 1.9 گرم اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند بود. گروه های تمرینی سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه تمرین هوازی را انجام دادند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید ، گروه ورزش روغن ماهی به علاوه با بهترین نتایج به دست آمد:
منفی 1.2 fat چربی بدن (در مقایسه با کاهش در گروه های دیگر)
منهای 2 کیلوگرم / 4.4 پوند (در مقایسه با عدم کاهش در گروه غیر ورزش)
 متأسفانه در این مطالعه نیز محدودیتی وجود داشته است: میزان دریافت مواد غذایی از افراد به خودی خود گزارش شده است که بسیار ناشناخته است. در ده سال گذشته چندین مطالعه انسانی دیگر درباره روغن ماهی و کاهش چربی صورت گرفته است و اکثر یافته ها مثبت بوده اند. این تحقیق قانع کننده است ، و مکانیسم های عملی متعددی و بسیار محتمل پیشنهاد شده است. با این حال ، بیشتر و بیشتر اوقات ، من در صنعت بهداشت ، تناسب اندام و تغذیه افراد زیادی را می شنوم و اظهارات جسورانه ای می کنم و ادعاهای جسورانه ، زودرس و ظالمانه ای درباره آنچه روغن ماهی برای کاهش چربی می تواند انجام دهد وجود دارد. ادعاهایی که از تحقیقات پشتیبانی نمی شود. مطالعات مربوط به روغن ماهی و از بین رفتن چربی بسیار دلگرم کننده است ، اما اکثریت قریب به اتفاق تحقیقات روی حیوانات (موش ، موش و همستر) صورت گرفته است و تقریباً در تمام مطالعات انسانی تاکنون محدودیت هایی وجود داشته است ، از جمله: اندازه نمونه های کوچک ، مدت زمان مطالعه کوتاه ، نتایج آماری ناچیز ، عدم تصادفی بودن ، گروه کنترل ، آزمایش نادرست ترکیب بدن ، خطاهای اندازه گیری ، خود گزارش دهی از مصرف مواد غذایی ، کنترل رعایت پایین و صنعت ماهی یا مکمل تعصب حمایت از صنعت. حتی اگر نتایج تحقیقات موجود را از نظر چهره به دست آورید ، از بین رفتن چربی ها آنقدر چشمگیر نیست - پوند اضافی در اینجا ، یک کیلو اضافی در آنجا. بسیاری از نتایج تحقیقات به سختی به اهمیت آماری می رسند ، و حتی باید تعجب کنید که آیا این پیشرفت های کوچک در کاهش چربی ، به سادگی در رفع کمبود امگا 3 یا رفع عدم تعادل امگا 3 و امگا 6 است ... ب
500 articles
نابراین ، آیا آنها تا مدت زمان طولانی تری ادامه خواهند یافت؟ دوره ای است یا این یکبار بهبود است؟ یکی از مطالعات قبلی همان نتایج قابل اندازه گیری اما متوسط را نشان می داد: گروه روغن ماهی که روزانه 1.8 گرم EPA / DHA ترکیبی مصرف می کرد 2 پوند از دست داد و گروه روغن ماهی غیر تنها بعد از 3 هفته 7/0 پوند از دست داد.